SEMIMARATON BANCA TRANSILVANIA

Timp limită: 4 ore
Teren: 50% asfalt, 50% drumuri forestiere si poteci
Puncte de sustinere: 4 puncte de sustinere (hidratare, alimentare) pe traseu

Am realizat pentru dumneavoastra o harta interactiva, care sa va permita o cat mai buna intelegere si insusire a traseului de concurs:

• Puteti exporta track-ul in ce format doriti, tot ce trebuie sa faceti este sa bifati tipul de fisier dorit si apoi sa dati click pe butonul ”Ok”.
  • Dand click pe iconita specifica Google Earth, puteti vizualiza traseul printr-un video care va va ajuta sa aveti o perspectiva mai buna asupra lui.
  • Puteti observa profilul traseului in partea stanga a hartii, iar plimband cursorul pe profil veti vedea altitudinea si distanta pe track-ul cursei.
  • Pentru a vizualiza traseul in Google Maps – click pe More si apoi click pe Google Maps.
  • Pentru borne kilometrice – bifati butonul ”kilometre”.
  • Aveti posibilitatea de a da ”zoom”, dar si de a schimba tipul afisarii hartii (layers). Pentru a schimba layerul, dati click pe iconita de Layer.
  • Pentru informatii complete legate de harta si profil dati click pe butonul ”Details”.
  • In coltul din dreapta-sus al paginii puteti observa un QR Code, pe care va invitam sa il scanati folosind aplicatia telefonului dumneavoastra pentru a avea harta si pe telefon.

Descriere traseu:

Startul cursei se va da din superba cetate Alba Carolina, inima orasului Alba Iulia, iar Piata Cetatii va fi gazda zonei de start si finish in ziua de 23 martie, incepand cu orele 10:00.

Semimaratonul Banca Transilvania incepe pe aleile cetatii, trecand de portile IV, V si VI care strajuiesc cetatea pe latura sa vestica. De aici se continua putin prin Parcul Unirii, se traverseaza Bulevardul 1 Decembrie 1918 prin Piata Unirii intrand apoi pe aleea pietonala (Bulevardul Transilvaniei). Se traverseaza Bulevardul Revolutiei 1989 si se urca pentru prima data mai pronuntat spre Catedrala Unitatii Nationale.

La 300 de metri dupa catedrala se paraseste asfaltul si se intra pe un drum forestier care urca la inceput lin si mai apoi destul de accentuat pe masura ce ne apropiem de intrarea in padure. De aici mai parcurgem aproximativ 250 metri pana la noua si moderna pista de biciclete/promenada denumita si Transalpina de Mamut, Kilometrul 4 si primul punct de hidratare al traseului. Revenim pe asfalt si alergam pe pista care urca sau coboara domol inca 4 km.

De la kilometrul 8 parasim aleea asfaltata, urmeaza partea de trail running, facem dreapta la iesirea din padure si urcam aproximativ 300 metri pana la punctul de alimentare. Din acest loc putem admira Raul Mures care serpuieste undeva in zare. Putem spune ca incepe greul deoarece poteca urca destul de abrupt pentru ca apoi sa reintre in padure continuand ascensiunea catre Varful Mamut.

La kilometrul 11 ajungem la baza unui mic varf pe care il ocolim prin stanga iesind intr-o zona descoperita de unde avem o superba panorama a Muntilor Apuseni si a Vaii Ampoiului. Dupa o coborare abrupta, urcam scurt, Varful Mamut, cu punct de hidratare. Primul concurent si prima concurenta care ajung aici vor primi titlurile de King Mamut si Queen Mamut, dar si premiile speciale.

Suntem deja la kilometrul 13 si am urcat pana aproape de 800 metri altitudine cumuland o diferenta de nivel pozitiva de 700 metri. Lasam Varful Mamut in urma, revenim in padure, pentru inceput coborarea este abrupta, pe masura ce inaintam aceasta se domoleste devenind foarte rapida. La kilometrul 16 reintalnim pista de biciclete si trecem prin punctul de hidratare, revenind pe prima sectiune a traseului.

Continuam in jos pe forestierul pe care am urcat, trecem de Catedrala Unitatii Nationale, de partea pietonala a Bulevardului Transilvania, de Piata Unirii si Parcul Unirii, dar pentru ultima parte a cursei nu vom intra in cetate prin poarta a VI-a ci facem stanga in jos intrand prin zidul cetatii. Aici facem un zigzag ca intr-un labirint, la iesirea in santul cetatii alergam inca aproximativ 1.2 kilometri, apoi se face dreapta printr-un tunel cu cateva trepte in coborare, urmand sa cotim brusc stanga in sus pe scari. Superba panorama superba asupra orasului Alba Iulia!!

Alergam acum pe latura estica a cetatii si mai avem sub 1 km pana la final. Vedem Obeliscul in dreapta si Poarta a III-a a cetatii in stanga.

Finish-ul este unic, specific Cetatii Alba Carolina, triumfal si emotionant!